Beoordelingen (1)

Beoordeling schrijven
Jp
Tienen
01-08-2025
Een nachtmerrie

Wat moet ik zo stilaan gaan denken van Nextpower?

Er komt een verkoper langs die ons vertrouwen wekt en die een offerte maakt aan een redelijke prijs
en met de mogelijkheid van winst van een BYD.
In de offerte wordt een foto via Google maps van onze woning gezet met hierop de zonnepanelen,
kwestie van een duidelijk beeld te hebben.
Er komt een expert langs die vaststelt dat de plaatsing van de panelen op die foto niet correct is,
ze moeten in de andere richting staan.
OK geen probleem tot hier.
De dag van de plaatsing wordt in de voormiddag de omvormer en zo geplaatst en in de namiddag komt ook de plaatser van de zonnepanelen er door.
Bij de plaatsing maak ik er attent op dat de panelen niet in de juiste richting gaan staan als hij zo
door gaat.
Er is een discussie waarbij hij op zijn telefoon telkens verwijst naar dat fotootje van de offerte.
Als ik blijf aandringen belt hij dan toch maar naar de expert en die hoor ik duidelijk zeggen:
'Je hebt de panelen verkeerd gelegd'
Terug naar af en alles opnieuw opstellen in de juiste richting.
Aansluiting gedaan en alles werkt.
We stellen echter vast in de eerste week dat we eigenlijk veel stroom leveren aan het net die niets op brengt.
Bellen op vrijdag naar Nextpower met de vraag om een batterij bij te installeren zodat de opgewekte
stroom voor ons blijft i.p.v. bijna gratis het net op te gaan.
Gisteren zou de batterij in de voormiddag geplaatst worden.
Toen er na 14 uur nog niemand komen opdagen was bellen we naar het bedrijf.
Hij is onderweg.
Hij zat toen in Antwerpen in De Brouwerstraat in plaats van in Tienen in De Brouwerstraat.
Wat een miscommunicatie van het bedrijf.
Zo rond 16 uur komt de technieker toe en begint aan de installatie van de batterij.
Na een paar uur wordt alles onder stroom gezet en vliegen alle stoppen af.
Verkeerd aangesloten blijkbaar.
Na een uur allerlei toestanden uitgeprobeerd te hebben wordt de handschoen in de ring gegooid.
Het is dan al rond 19uur en er wordt beloofd, als het kan in de planning, om maandag de installatie
verder af te werken.
We hopen op een technieker die weet waar hij mee bezig is en die niet constant in de handleidingen
naar informatie moet gaan zoeken.

Dan de app van growatt. De codes die ik krijg werken niet.
Die vraagt mij steeds naar een installateurscode maar eigenlijk is de internetmodule verkeerd aangesloten, wat we zelf ontdekken en oplossen.
Dus .............Nextpower is een lijdensweg
Het enige wat wel met grote regelmaat binnenkomt zijn facturen die zo snel mogelijk dienen
betaald te worden, anders wordt je gechanteerd en dreigt men de installatie offline te zetten, ondanks dat ze nog altijd, na 5 maand niet ok is bij Fluvius.

LinkedIn & FacebookVolg ons via social media