Beoordelingen
TEC was het enige bedrijf die ons over de met name propaan warmtepomp de juiste informatie heeft gegeven.
De installatie is in 2 dagen prima verlopen.
Deze is aangelegd op de manier die wij wilden hebben en netjes afgewerkt.
Een echte aanrader.
Inmiddels een paar maanden in gebruik en we zijn heel tevreden met het resultaat tot nu toe.
Binnen 1 week na aanvraag werd onze waterontharder geïnstalleerd door een betrokken monteur die meedacht over de juiste plaatsing.
Kortom, we zijn heel blij dat we ook qua aanschafprijsgekozen hebben voor Z8-water.
Alles is netjes en vakkundig geïnstalleerd. Bij vragen wordt er direct en goed gecommuniceerd.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenGoede uitleg bij verkoop. Goed team dat snel kan schakelen en je huis netjes achterlaat.
Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellensnel en vakkundig.
vriendelijk personeel
De installatie ging goed, dat was heel prettig. De problemen kwamen pas later, toen wij opmerkten dat onze installatie bijna 40% minder opbracht dan was aangegeven in de offerte. Nu weten we dat we de zon niet kunnen reguleren, maar 40% minder is wel echt heel veel minder.
Toen wij dit bij NL Zonnepanelen aankaarten werd ons verteld dat er rekenverschil zou zijn geweest met de optimizers, waar zij toentertijd niet van op de hoogte waren. We konden nieuwe optimizers laten plaatsen voor ruim €4500,-. Ontzettend veel geld, waar wij niet akkoord mee gingen.
Wij hebben toen iemand anders, van SolarEdge, naar onze installatie laten kijken. Het bleek dat er een veel te zware omvormer is geplaatst, waar de instartspanning dusdanig hoog van is dat met onze oost-west ligging van de panelen pas rond 11 uur 'aan gaan'. Tevens werd aangegeven dat de hele combinatie van panelen en omvormer in het intekenprogramma standaard als 'niet compatibel' wordt weergegeven. Het toch offreren en plaatsen is daarmee (moedwillig?) fout gedaan. Daarnaast zou de door NL Zonnepanelen aangedragen oplossing van nieuwe optimizers niet hebben gewerkt! Een oplossing is simpel, een andere omvormer plaatsen.
Dit hebben wij aan NL Zonnepanelen voorgelegd, die vervolgens 1) hun (bewust of onbewuste )fout niet erkennen, 2) ons wil laten betalen voor een nieuwe omvormer + de oude wil meenemen.
Voor ons is dit teken dat de heren van NL Zonnepanelen niet weten wat ze precies verkopen, geen inhoudelijke (elektrotechnische) kennis van zaken hebben en vooral makkelijk geld willen verdienen.
Elke vorm van contact zoeken hierover is daarnaast sinds 24 september 2024 onbeantwoord gebleven. De telefoon wordt niet opgenomen en e-mail wordt niet behandeld.
Mocht je dus met dit bedrijf in zee gaan, weet dan heel goed wat je aanschaft. Zodra er iets mis is, is die goede 'klantenservice' enkel geldklopperij.
Het is een goed mens Naim werk keurig netjes afspraak is afspraak we zin erg tevreden
Persoonlijk advies was nuttig. De installatie is vakkundig uitgevoerd. Kortom, geslaagd project met aangename mensen.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenDe procedure voor installatie warmtepomp gestart via een actie van de gemeente Utrecht. Het proces van advies, installatie en nazorg is uitstekend verlopen.
Voor:
1. Duidelijk en kundig (en vriendelijk) advies.
2. Duidelijke offertes voor volledig elektrisch en hybride oplossingen met een concurerende prijs.
3. Aan gemaakte afspraken gehouden (heel belangrijk)
4. Goede en snelle installatie
5. Goede nazorg (fijnafstemming, advies en uitleg). Goed telefonisch bereikbaar en er wordt snel gereageerd (ook als je domme vragen hebt).
6. Warm water voorziening werkt heel goed en er is snel warm water door heel het huis. Helaas, de verwarming nog niet goed kunnen testen
Tegen:
1. Ik heb de warmtepomp één keer moeten resetten (stroom eraf halen), omdat het water niet meer verwarmd werd. Overigens is dit door TEC snel en goed afgehandeld. Hopelijk was dit een incident. Dit is de voornaamste reden dat het 4,5 sterren zijn en niet 5.
2. Buiten unit wat groter dan verwacht. Ik begrijp dat het lastig is te voorspellen hoe het er uit zal gaan zien in de praktijk. Dit geldt ook voor de verbinding via de buitenmuur naar zolder (waar de binnen unit zich bevindt). Dit is overigens niet de schuld van TEC (maar wellicht hier in toekomst wat meer op wijzen?)
3. De meegeleverde (draadloze) thermostaat is niet goed, onhandige bediening, slechte standaard settings (die moet je echt direct wijzigen). Je krijgt ook een hele beperkte en slechte handleiding.
4. De bijbehorende app krijg ik niet werkend. Hierover moet ik nog contact opnemen.
Conclusie: de tegens zijn maar heel kleine puntjes, die ook nog eens niet de volledige verantwoordlijkheid zijn van TEC. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze zijn betrouwbaar en hebben een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik raad TEC van harte aan.
Al een aantal jaren verzorgt Mensonides het periodieke onderhoud aan de CV-ketels in de woning en op de zaak.
Aangezien wij in de woning een nieuwe CV-ketel nodig waren, gelijk contact gezocht. Binnen no-time offerte, telefonisch overleg en akkoord voor opdracht.
Helaas moesten wij lang wachten voor de uitvoering, maar gezien de enorme drukte en personeelskrapte alle begrip daarvoor.