-
Heative B.V.
39 beoordelingen -
AdresBakkersstraat 23
1017CW Amsterdam - www.heative.nl
Beoordelingen (39)
Beoordeling schrijvenWij wonen 50 jaar op dit adres en hebben nog nooit z,on behaaglijke winter gehad en 800 knetter gas bespaard
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenHad een complexe situatie en zelf al aardig een plan wat moest kunnen.
Veel partijen kwamen met extreem dure of niet passende oplossingen.
Na video bellen kwam er een offerte en voor de zekerheid nog iemand langs.
Goed meegedacht door Heative en oplossing mooi en super netjes geïnstalleerd, ondanks een aantal uitdaging. Natuurlijk wel een meerprijs maar die viel reuze mee.
Tijdens de installatie dag waren er wat kleine tegenslagen maar die werden geduldig opgelost.
Nu draait het al enige tijd, in het begin nog contact gehad over de stooklijnen en goed bij geholpen.
Als ik dan een minpuntje moet benoemen is dat de documentatie was vergeten bij oplevering ;) (die ik direct toegestuurd kreeg erna)
Ook de koppeling via honeywell werd sneller opgelost dan verwacht. Zou een week later gebeuren. Werd een dag dus veel sneller.
Eventueel een app om aan de controller te hangen zou leuk zijn geweest. Maar kwam er na wat zoeken achter dat de tuya app werkt met de controller. Zo kan ik lui van afstand de stooklijn aanpassen en binnenkort via mijn homeautomation integreren.
(Beetje overdreven want als het goed staat staat het goed).
Maar voor mij is de gebruik/verbruik data erg interessant.
In februari 2025 heeft Heative bij ons een warmtepomp geplaatst. De aanschaf van deze warmtepomp liep via de Vereniging Eigen Huis.
De hele organisatie, communicatie en planning was tot in de puntjes verzorgd. Ook het plaatsen en installeren liep gesmeerd en werd door ervaren en deskundige monteurs uitgevoerd.
Echter na een paar weken bleek dat de waterdruk van de ketel geleidelijk steeds wegviel en dat het bijvullen en ontluchten van de installatie geen zoden aan de dijk zette. Er moest ergens een waterlekkage zitten. Op zoek naar het lek vond ik uiteindelijk dat een wartel van een messing pijpje op de warmtepomp niet voldoende was aangedraaid en er water uitlekte. De wartel aangedraaid en het probleem was verholpen en alles werkt weer zoals het hoort. Heative hiervan op de hoogte gebracht en de volgende dag ontving mijn vrouw een een mooi bouquet tulpen met een excuus voor het ongemak voor de koude douches waar ze een aantal keren door werd verrast. Conclusie: Eind goed, al goed.
VEH / Heative hybride warmtepomp
Wij zijn 75 jaar en al vele jaren lid van de veh. Vanwege onze leeftijd gaan wij ook niet meer over één nacht ijs en rekenen ons tot de kritische consumenten.
Toen medio 2024 het voorstel kwam van VEH en Heative inzake de hybride warmtepomp besloten we daarop in te gaan.
Omdat de kinderen allen zijn uitgevlogen, wonen wij in een te groot huis voor twee personen. Wij zijn in eigen huis dan ook kleiner gaan wonen. De woonkamer wordt in de winter niet gebruikt. Dan wonen wij in de eetkamer, waar de houtkachel in de namiddag zijn best gaat doen. In de directe omgeving van onze bostuin zijn geen andere huizen.
In een installatie wereld van ongeletterde botte boeren en snelle geldpakkers, is Heative een verademing!
Dit is een echte review !!!
Installatie was zeer netjes gedaan, service is jaren later nog super ( had issue met thermostaat).
Zo wil je al je technici en service bedrijven hebben, loodgieters, electriciens, etc. etc.
Bekwaam, punctueel, beschaafd.
Erg makkelijk proces, prettige en snelle installatie en fijne mensen. Denken goed mee en in oplossingen.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenBij ons is op 28 oktober 2024 een warmtepomp installatie van Remeha Elga Ace Monoblock 8kW geïnstalleerd. De communicatie vooraf was zeer goed. Op de installatie dag liep het ook vlekkeloos. Aan het eind van de dag was er weinig tijd om de werking van de thermostaat etc. goed toe te lichten. De dag erop heb ik mijn vragen die nog had in een bericht gestuurd. Dezelfde dag kreeg ik nog antwoorden hierop. Kortom Heative is een bedrijf wat ik kan aanbevelen.
Deze beoordeling is geplaatst op KlantenvertellenWat we nog graag willen laten weten is dat we zeer tevreden zijn over de wijze waarop de monteurs hebben gewerkt. Alles is zeer goed en netjes geïnstalleerd.
Ook zijn we zeer tevreden over de manier waarop werd overlegd over de uit te voeren werkzaamheden.
Onze complimenten voor het Heative team.
Bij de vereniging Eigenhuis heb ik mij ingeschreven voor de collectieve inkoop warmtepompen en kwam ik in contact met Heative.
Het proces van aanvraag tot installatie wordt begrijpelijk gemaakt door goede informatie die wordt toegezonden en op de website is te vinden.
De installatie was in één dag klaar, de warmtepomp draaide en het huis werd warm.
Wat ik gemist heb is een duidelijke uitleg over de werking, bediening en afstellingen van de warmtepomp.
Er zit wel een pak papier bij maar dat is voor mij in een onbegrijpelijk jargon.
De volgende ochtend was de warmtepomp in storing.
De storing was moeilijk te achterhalen omdat het probleem steeds leek te veranderen.
Uiteindelijk bleek dat het stekkertje dat niet goed in de printplaat van de CV ketel zat die voor al die storingen en zoektocht verantwoordelijk was.
De meest eenvoudige dingen zijn vaak moeilijk te vinden.
Gelukkig had ik goed contact met het team van Heative die mijn vragen en opmerkingen serieus behandelde en adequaat reageerde.
Dat gaf mij de geruststelling dat het probleem opgelost zou worden.
De installatie werkt nu zoals het hoort.
Bij het invullen van je ervaringen ben je verplicht in te vullen of je het bedrijf aanbeveelt.
Ik beveel nooit een bedrijf aan omdat uit de ervaringen opgemaakt kan worden in hoeverre een bedrijf mij is bevallen. Ik wil geen invloed op een keuze van een ander.
Vandaar bij aanbeveling een NEE is ingevuld.
Het was geen gemakkelijke klus vanwege bouwtechnische obstakels maar de 3 medewerkers hebben fantastisch werk geleverd. Bij te maken keuzes werd ik goed betrokken en zij gingen moeilijke oplossingen niet uit de weg. En ondanks het feit dat het werk veel tijd vroeg (van 08:00 tot 19:30) bleven zij vriendelijk en goed gemutst.
Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen