Beoordelingen


G Groenewoud
Noordwijk
22-12-2025
Zeer tevreden en alles snel geregeld

Ook gunstige prijs en goede uitleg. Een van de andere bedrijven is ondanks afspraak niet langs geweest

Dafne
Lisse
21-12-2025
Goede service, mee denken en super blij met het resultaat

Snel en duidelijke voorlichting bij hulp van de keuze. Plaatsing was ook snel geregeld alleen bleek het niet de keuze te zijn die wij hadden gekozen. Daarna is snel de juiste als nog geplaatst.

En het ontharde water bevalt erg goed

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Mitzi Stillebroer
Steenbergen
20-12-2025
Begreen of be gone

Na 3 maanden kapte de thuis batterij (42kwh) er mee. Helaas bleek het bedrijf verdwenen en de 25 jaar service garantie en de 5 jaar installatie garantie dus niets waard. BeGreen oftewel Solar4Us oftewel Pulsch Investments oftewel Pinelake Investment, alle in eigendom van Uwe Heinrich Pulsch die samen met handlangers Quint Mulder en Benjamin Kaal lege BVs vormen. Deze BVs bleken ook niet aangesloten bij enig garantiefonds en de apparatuur bleek ook niet geregistreerd voor garantie bij de fabrikant. Ongetwijfeld starten zij binnenkort weer een nieuwe BV onder een nieuwe naam in de omgeving van Deventer, dus wees gewaarschuwd.

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Antoinette Pomp-Tingen
Hellevoetsluis
20-12-2025
Hebben netjes geplaatst.

ze waren euim op. tijd. helaas moest er een slang nageleverd worden.
Water smaakt zachter en er is nu al minder kalk op mijn douche raam

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Jetty
Dordrecht
20-12-2025
Prima

Fijne mensen, zowel verkoop als installateurs. Alles keurig achtergelaten.

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Laura leusink
Hengelo
20-12-2025
(zeer) goede ervaring

Vorig jaar december besloten wij al dat wij een warmtepomp gingen kopen bij TEC, maar door gezondheidsproblemen duurde de installatie wat langer, tot november dit jaar. Goed voorbereid (opgeruimd) en geinformeerd gingen we het aan.

Half november was het zover. Twee dagen (13+14-11) stond er voor. Plaatsing van de toestellen (dak, garage en CV-ruimte) ging prima, totdat - proefondervindelijk - bleek dat de verbinding tussen garage en CV-ruimte niet goed was ingeschat.
Helaas te laat. De eerste boorgaten zaten al in de doucheruimte.
In goed overleg kwamen we overeen dan ook maar de buizen door te trekken naar de CV-ruimte, door de doucheruimte en daar dan maar een nieuw muurtje op te trekken. Gelukkig vonden we nog tegels en zelfs de sierstrips voor tussen de tegels.

Maandag 17-11 kwam er al iemand en al snel was onze badkamer in ere hersteld. Gelukkig werd het ontstane probleem snel en adequaat opgelost. Met lof en dank aan de medewerkers van TEC.
Inmiddels zijn we gewend aan (en zeer tevreden over) de comfortabele warmte van onze warmtepomp.

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Hans
Maarssen
20-12-2025
Vriendelijk, kundig en goed werk geleverd.

Ik ben tevreden. Snelle reacties, goede offerte en prima werk.

Petra
Hellevoetsluis
20-12-2025
Ook in mijn nieuwe huis door z8water laten plaatsen!

Met een goede ervaring in mijn vorige huis ook in het nieuwe huis een waterontharder laten plaatsen.
Goed advies, snelle plaatsing en vriendelijke mensen.

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen
Richard van Koetsveld van Ankeren
Almere
20-12-2025
Slechte voorlichting, investering en service

Mijn ervaringen met een thuisbatterij van Energreen Almere.

We hadden een kleine 10 jaar eerder onze zonnepanelen geleverd gekregen van Zonnemarkt wat nu Energreen is. Hoewel we destijds veel gedoe hadden om na de installatie een probleem opgelost te krijgen, ging ik er vanuit dat de supportorganisatie inmiddels volwassen was geworden nu ze opgenomen zijn in Energreen. En het leek mij een voordeel om voor zowel de panelen als de thuisbatterij hetzelfde bedrijf ‘om de hoek’ te hebben.

De verkoopgesprekken verliepen prima maar inmiddels weet ik dat ik toen op verschillende vlakken niet of verkeerd ben geïnformeerd.

We kwamen uit op een thuisbatterij van Powerhouse (16Kwh, enkel fase). Mijn uitdrukkelijk uitgesproken doel was louter en alleen financieel voordeel via slim handelen op de onbalansmarkt. In de verkoopgesprekken en in de brochure werd mij voorgespiegeld dat ik de netto investering in zo’n zes jaar kon terugverdienen. Met de rappe inflatie leek mij een investering in een thuisbatterij beter renderen dan een spaarrekening.

Na het accepteren van de offerte bleek dat we onze digitale meter moesten laten omwisselen voor een slimme meter. Geen probleem maar wel weer extra kosten. Dat had de verkoper die bij ons thuis alles heeft opgenomen direct moeten opmerken.

De batterij werd netjes geïnstalleerd in ons schuurtje grenzend aan onze garage. Korte tijd later bleek het systeem onstabiel omdat ze hadden vertrouwd op een wifi verbinding in plaats van direct een UTP-kabel mee de grond in te leggen. Ook was er een fout gemaakt met het aansluiten van de batterij op de zonnepanelen. Helaas bleek toen gelijk dat de supportorganisatie nog steeds ver beneden de maat is. Het kostte enorm veel moeite om Energreen/Zonnemarkt de problemen te laten verhelpen. Ze reageren uiterst slecht op de mail en zijn telefonisch nauwelijks bereikbaar.

Uiteindelijk is het toch gelukt. Ik moest zelf wel opnieuw de tegels in mijn garage (tussen mijn meterkast en mijn schuurtje) verwijderen en achteraf terugleggen.

Sindsdien draait de batterij probleemloos. We hebben een contract afgesloten met Frank Energie en gekozen voor de meest lucratieve handelsoptie waardoor de batterij relatief vaak (ont)laadt.

Ik hou maandelijks mijn energieverbruik bij en wat mij al snel opviel was dat mijn elektraverbruik fors omhoog ging terwijl we in ons dagelijks bestaan niets hadden veranderd behalve… de batterij. Ik had dat natuurlijk kunnen bedenken maar het is niet vooraf verteld, de batterij verbruikt zelf substantieel stroom om te (ont)laden. Dat moet je dus ook weer terugverdienen. We hebben de batterij inmiddels een jaar in gebruik en op basis van die ervaring verwacht ik dat we de batterij niet in 6 jaar maar pas in 16 jaar terugverdienen (bij gelijkblijvende tarieven etc.). De batterij blijkt dus een hele slechte investering.

Vragen hierover werden heel lang genegeerd door Energreen en uiteindelijk is hun reactie “we hebben geen glazen bol”.

Dan het aspect stroomuitval. Energreen doet het in hun reclameuitingen voorkomen dat je met een thuisbatterij voorbereid bent op stroomuitval. Wat ze daar niet bij vermelden is dat je daarvoor een substantiële extra investering moet doen in een apparaat dat ervoor zorgt dat je thuisbatterij zijn eigen stroom kan gebruiken om aan de gang te blijven en dat je huis afsluit van het net om te voorkomen dat jouw stroom naar de buren gaat.

Femke
Leiden
20-12-2025
Lekker zacht water en goede service

Ik was al jaren geleden gestart met onderzoek naar een waterontharder… de voordelen vind ik met name het zachte water om te drinken en geen kalkaanslag meer op je apparaten en je vaat en met name in de badkamer! Helaas was het toen nog wat duurder en ook vrij grote apparaten die niet in mn meterkast pasten. Van Z8 water pasten ze wel goed en door wifi verbonden met de app. Super handig! Ik weet wat ik verbruik en krijg een seintje om het zout te vervangen. Leuk jong bedrijf met een goede service en overzichtelijk aanbod.

Deze beoordeling is geplaatst op Klantenvertellen

LinkedIn & FacebookVolg ons via social media